۱۳۸۴ خرداد ۲۰, جمعه

قاليباف آری، معين نه!

من هم مثل کوروش عليانی اعتقاد دارم که قاليباف در حد و اندازه هایی نيست که بتوان مقدرات کشور را به دستش سپرد. من با رد نسبی ساير گزينه ها به قاليباف میرسم.

- خاتمی که آمد، همه تشنه حرفهای زادی طلبانه او بودند و نسل ما که آن موقع دانشجو بود خيلی سياسی بود و حساس.

- معين به حرفهای 7-6 سال پيش برگشته. اين حرف هر چند به مذاق عده ای هم خوش بياید درد روزگار فعلی ما نيست.

- معين با سخنان تبليغاتی خود(از جمله: "من از ملی-مذهبی ها در سطح وزارت استفاده خواهم کرد"، و يا "من نگران گنجی هستم" و از اين قبيل) شمشير مبارزه با مجلس را از رو بسته و من شک ندارم که با آمدن وی تنشها در جامعه بسيار زياد خواهد شد و هر روز ما شاهد استيضاح و دعوای مجلس و دولت خواهيم بود و مردم به حال خود.

- من فکر میکنم صبر خاتمی، برخی آزادیها را نهادينه کرد وگرنه اگر مانند معين با استعفا از کوره
در میرفت قضايا شکل ديگر داشت.

- همه میدانند که قدرت چانه زنی معين در سطوح بالا بسيار بسيار کم است و قطعا وعده های آزادی طلبانه خود را با تنش پی گيری خواهد کرد.

- از طرف ديگر از وزارت معين و کيفيت اداره ی آموزش عالی چند وقتی نگذشته. همه دانشگاهيان (به خصوص مقاطع فوق و دکترا و هيات علمی) تقاوت وزارت فعلی را به وزارت آقای معين در حال حاضر میبينند.

- من اعتقاد دارم ما در جامعه فعلی مان مشکلات اجتماعی مان بيشتر شده و نياز به نظم و عدالت بيشتری داريم. البته منظورم از اين عدالت، عدالتی است که برای اکثريت لازم است و نه عدالتی که فقط برای قلم به دستان و هنرمندان و ... است.

- از نمود عدالتهايي که من مطمئن هستم قاليباف به آنها میپردازد و معين هرگز آن را صورت مساله نمیداند: وضعيت بروکراسی ادارات و سازمانها، نظم و عدالت اقتصادی، نظم شهری، تازه اگر هم صورت مساله بداند، فرصت کنترل مديران و حتی وزرا را نخواهد يافت.

- (در حالت کنونی) اکثريت مردم درد اين را ندارند که فلان روشنفکر در زندان است و فلان قلم
به دست محروم شده و ... . من دنبال نظم و قانون در سطح گسترده و متوسط هستم.

- به نظر من قاليباف مديری است که میتواند نظم و عدالت را در سطح منوسط جامعه گسترده اجرا کند.
---مهدی نیامنش

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

It is good to put a comment for a genius like you... I think you should better think about what you are saying then write these rubish inside your weblog. by the way, these are the last days you are writing a weblog... check this link if you like.... http://eqbal.ir/political/othernews/last/8431991900.php

ناشناس گفت...

باهات موافقم... البته من هم نگرانی هایی دارم در مورد قالیباف.. ولی به قول شما با رد گزینه های دیگه به اون میرسم...

pooya گفت...

آره، مردم ما همیشه قدر نشناسن قدر آنهایی را که به خاطرشون رفتن زندان و بخاطر کشورشون کتک خوردن را اصلا نمی داند. برای همینه که دلشون می خواهد یک نظامی دیکتاتور بیاید بالای سرشون به این امید که کشور خوب شه.

pooya گفت...

http://alpr.30morgh.org/archives/002360.php

ناشناس گفت...

دارم از تعجب شاخ در می آورم.
آخه شما چه طور متوجه نشده ايد.
وااااااااااااااااااااااااااای
قاليباف؟ درست خوندم؟
باور کنيد که مترسکی بيشتر نيست. انقدر توخالی که تو می تونی انعکاس صداشو توش بشنوی.
چطور متوجه نشديدی يک کلمه از حرف هاش مال خودش نيست.
وقتی آدم آنقدر ساده باشد که بهش بگند هی حلقه و ساعتتو که با کتت ست کرده ای نشان بده و اون هم از روی سادگی اينکار را انقدر ابلهانه انجام بده که واااااااااااااااای.
دارم از تعجب شاخ در میآورم.

ناشناس گفت...

اوون قبلی من بودم

ناشناس گفت...

سلام،
چطوری؟
شجاعتت در بیان این نظر نه چندان مقبول در میان دوستانت ستودنی است ولی مانع تعجب خیلی زیاد من نشد.
نمیدونم چه حسی در مورد مسئولیت کارهای که در آینده قالیباف خواهد کرد داری؟
و یا نظرت راجع به حمایت اشخاصی مثل توکلی و کوچک زاده (که به همون جنبه های مورد نظرت هم مربوط میشه) از قالیباف چیه.
من فکر میکنم در مورد کسی مانند قالیباف که تجربه کافی در حوزه کلان دولت نداره، اطرافیان بسیار بیشتر تاثیر گذارند.
قربانت،
مصطفی حسینی

ناشناس گفت...

نگران کننده ترین مسئله در مورد قالیباف بخش اقتصادی دولت اوست از آنجا که خود تجربه و نظر خاصی در این زمینه ندارد از حالا مشخص است که رهبری آن بر عهده آقای توکلی و دیگر یارانش خواهد بود. ایشان هم معتقد به اقتصاد دستوری هستند. چنانکه امسال از طریق مجلس دستور دادند چیزی گران نشود و نشد !( فقط کرایه مسیر کار من سی در صد گران شده بماند بقیه). افرادی با این تفکرات پایه های اقتصادی کشور را که در طی چهار دولت گذشته بر مبنای خصوصی سازی و اقتصاد آزاد گذاشته شده است، ویران خواهند کرد و تا خود بخواهند چیزی بسازند جای خود را به دیگری خواهند داد.

ناشناس گفت...

سلام!
استدلالتان قابل تإمل است ولی همانطور که خودتان هم نوشته اید انتخاب قالیباف ریسک دارد. نه فقط از جهت عمل به وعده هایش، که از جهت چگونگی عمل به آنها، از این جهت که از چه کسانی برای انجام کارها استفاده خواهد کرد. مزیت معین به او حداقل این است که مواضع روشنی دارد و بر اساس آنها می توان از او توقع داشت ولی آقای قالیباف فقط می گوید زندگی شما را بهتر خواهم کرد و نمی گوید ما را به چه نقطه ای خواهد رساند؛ معیارهایش را نمی گوید... من احساس خطر می کنم!

ناشناس گفت...

Iranian Presidential Elections is not about choosing the "Real Power" Ali Agha. I know it, You know it and everyone knows it after25 years. "Valiye Faghih" in Iran is given the highest "Godly" powers under the constituion. Khamenei is legaly the Begining and the End of Power here. He is the first voice in Iran and he also says the last words.

He is "Motlagheh" by Law Ali Agha.


All Respects,
Reza

ناشناس گفت...

موافقم! قاليباف بهتر است. من حاضرم هزارجا امضا كنم كه راست افراطي شده ام ولي بين مديريت معين و قاليباف دومي را انتخاب مي كنم. نسبت به بقيه صلاحيتش بيشتر است(http://7512.persianblog.com/1384_3_7512_archive.html#3616348) كافي است آدم زياد احساس نخبه بودن نكند وگرنه تشخيصش نبوغ لازم ندارد.