۱۳۸۵ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه


۷ نظر:

ناشناس گفت...

،آقا رضا هزاران درود بر شما
خنده معصوم و با مزه شما، تولد شما و هر نوزادی، گواهی بر اینه که خداوند، پدر آسمانی همه ما، با هر اونچه که ما کردیم، باز و هنوز به انسان و انسانیت ایمان داره

جالبه مامان شما برای اینکه یک لبخند بامزه وبدجنس رضائی بزنی و یک عکس ازت بگیره، چطور شما رو در جمع دوستای چاق وکوچولوت به این قشنگی جا داده. شاید چون منم 8 ماهه مادرم رو ندیدم بی اختیار یاد شوق ، یاد شور پیانوی "وقتی مادرم آواز می خواند..." افتادم و برات گذاشتم اونجا! بگیر و با صدای کم چند بار گوش کن دوست خوب ِ خوب من

ناشناس گفت...

"Quand Ma Mere Chantait"
MP3

http://www.supload.com/sound_confirm.php?get=161526197.mp3



P.S !من 25 اردیبهشت آزاد میشم آقا رضا

ناشناس گفت...

...تو مــرد خــــــدائی آقا رضـا

http://www.supload.com/sound_confirm.php?get=325216910.wma

ناشناس گفت...

آقا رضا بــدون که چند ماه متناوب و گاه گاه یاد شما بودم برای همین نامه که امروز، روز آخر اردیبهشت، برات می نویسم با خودم کلنجار رفتم. می دونم فارسی رو به سختی، آهسته و نیمه شب تنها باید بخونی برای همین، همه این مدت هر اونچه ممکن بود از حرفم کم کردم تا به تنها سه درخواست و سه پیشنهاد مهم و کوتاه رسیدم.اولین رو که بلند ترین هم هست امروز مینویسم و منتظر میشم تا تموم کنی. آقا رضای کوچولو صمیمانه و دوستانه بدون وقتی خداوند فرزندی به من و سارا خانوم، همسر پاک و قشنگم داد، جز همین که امشب می خونی، خیلی بیشتر و "مهمتر" براش نخواهم گفت

آقا رضا نسل ما ایرانی ها بعد از 30 سال فقر و بدبختی، فلاکت و نداری، نسلی تسلیم، کوچک ، بیمار، ضعیف روحی ، ضعیف جسمی و شکننده شده. حتی در کشورای عربی، دردناکه بچه های 12 یا 13 ساله با مردان ما ایرانی ها یــا مردان ملتهای بدبخت دیگـه، شانه به شانه شدند. وضع قـد و قامت و سلامتی در کشورهای پیشرفته دیگـه هم از سالهای پیش متحول شده. آقا رضا، جهانی که شما تازگی در اون به ما پیوستی برای اولین بار در طول تاریخ، جهانیست که اندازه ثروت درون از اندازه فقر بیشتره و دنیا مدام در حال تنگ تر کردن حلقه محاصره فــقــر و افزایش بی سابقه طبقه مرفه، متوسط و ثروتمنده. این خبر خوبیـه آقا رضا چون "اولین حق بشر" به هزار دلیل "دردناک" که اینجا نمیگم، حق اساسـیـه "فـــقــیر نـبودنــه". اما کشور ما ایران از 30 سال گذشته، بر عکس این روند عظیم در تمام دنیا، درآمد سرانه اون نصف شده و همه ما ایرانی ها فقیر تر از حتی 300 میلیون هندی و 400 میلیون چینی هستیم که در بیست سال گذشته از فقر مطلق به مردمان مــرفه تبدیل شدند. تا 20 سال دیگـه در کشور چین طاعون فـقـر برای همیشه در تاریخ، ریشه کن میشه و این از اونجا مهمه که چین و هند به ظاهر دو کشورند اما روی هم نصف جمعیت جهان هستند آقا رضا

!آقا رضای کوچولو
لابلای کتاب هـام رو برای 1000 یا 500 تومان بارها گشتم و این سالها پیش، زمانی بوده که از پدر و مادرم تا نزدیکترین فامیل یا دورترین دوست، در همون زمان، موجودی تنها نقدی من رو بالای 50 میلیون می دونستند. یادمه تا پدرم متوجه بشه که همه سرمایم رو از دست دادم و کمرم خـــرد شده با هشت هزار تومان 3 ماه زندگی کردم آقا رضا. نمی تونستم حتی با مینی بوس تقریبا مجانی تا تجریش برم و با پول نداشته خرید بکنم. اون مدت با اون بودجه اولین بار در عمرم روغن و سویا خوردم یا گاهی نخوردم تا آخر پدرم داستان رو فهمید و با بی میلی عظیمی، آخر جبران سرمایه باختم رو کرد. با همه تدبیر و احتیاط عالم هم، همه چیز همیشه در زندگی خوب پیش نمـیره آقا رضا و گاهی ابرای تیره و تار که هر بار یک شکل تازه دارن، سایه سنگـیـنشون رو از سر آدم انگار نمی خواند بر دارند! از زندگیم بیست مثال دیگه، همین قدر سخت دارم که به خاطر اطمینان خاص رضائی بین ما نمی زنم اما صد بار نیازمند و مدیون طاقت بدنم و دوام سلامتی اندوختم بودم تا روزی که از بلا جـَســـتم و رها شدم... جسم آدم، تن آدم و سلامتی تنها چیزیه که اگر "از همین اول که شما هستی" بهش رسیده باشی، استوار باشی، ضعیف نباشی، اگر روزی دست روزگار بدجنسی کرد و چوبی به چرخت گذاشت، باز شما رو بلنــد می کنه و دوباره نگهت میداره! نمیذاره اولین زمین خوردن سخت شما، شکست و تسلیم ابدیت باشه. فقط یه تجربه میشه. آدمــها بزرگیشون به بلــند شــدنه، نه گاهی زمین خوردن و مگر این نیست که آدم روی زانوی خودش باید بلند بشه رضا خان؟ نیست که باید با فکر خودش چاره کنه؟ با دست خودش، خودش رو بالا بـکشه؟ آقا رضا، چون شما در ابتــدای ابــتدائی، استراتژی و تدارک بلند مدتی که از الان درست بریزی تا دهها سال پیوسته بهره اون رو خواهی برد، هزاران دشواری رو از سر راه با "سلامتی و قدرت" بر میداری و هزاران فرصت و مزیت رو که بچه های مـحروم مانده و ضعیف، شکننده و کوچک از ترس چالش اون ناچار صرف نظر میکنند، شما و همه نسل شما به پـیشـوازش میرید، بهره مند میشید و به خواست پروردگار بر چالشها پـیـروز خواهید شد

،آقا رضا
کمپانی سویسی نستـله، شیری رو به اسم "نــیـدو" با تمام مواد مغذی و لازم برای رشـد کامل و سلامتی، ویتامین ها و املاح و ...و.... تولید میکنه که بعد از همه صحبتـــهام، الان پیشنهاد مشخص و مصرانه من به شماست! اگر در کره زمین کسی سراغت اومد و به شما گفت "نــیدو" برای یک کودک یا نوجوان یا حتی پیر قابل جایگزین یا صرف نظر هست، این اولین فرصت برای شماست تا سـفــیر شـیطان روی زمین رو بـبینی و خوب بشناسی آقا رضا! عکسـش رو هم بگیر
یک قوطی بسیار بزرگ 2.5 کیلوئی این شیر رو در بازار تهران 14.000 تومان میفروشند و عکسی برات از اون تو وبلاگ خودم میذارم. اگر بابا مهدی و مامان سارا هم سری به کشوری عربی، ترکیه، یا نمی دونم باز به فرانسه زدند، اونجا توی کیسه استاندارد، بزرگتر اما به همون قیمت، همین شیر رو میفروشند که اون به نظر من، مسافرتی و بهتره. از اون کیسه عکسی میذارم تا مارک "انـکــر" سویسی رو که اتفاقا همین فرموله اشتباه نگیری. یک قوطی برای 3 لیوان در روز، برای ماه ها، غذای کاملی برای شماست. 20 سال چنین کن رضا کوچولو و بعـد بازهم ادامه بده! پدر و مادر شما هرگز دریغی از خریدن و پختن بهترین غذاهای رنگارنگ برای شما نخواهند داشت و این برام آشکاره اما غذای خوبتر و گرونتر و لذیذتر اصلا آقا رضائی که باید در 30 سالگی در اون دنیای بی رحم و رقابتی دوام بیاره، تضمین نمیکنه... اگر 20 سال دیگه عکسی تمام قد و خندان از خودت برام فرستادی تازه میدونی چرا این حرف هام الان، تنها صد روز بعد از تولد شما اینهمه و این اندازه اهمیت داره. چرا با دردی که از فقر و درماندگی مردم کشورم میکشم و رنجی که هر روز از آثار و پلیدیهای مستقیم، افتادگی، فساد، خمودی، "تسلیم" و تباهی حاصل از اون میبرم و برات ناگفته میذارم، صدها حرفم رو خوردم تا از "شما که می تونی" و "کاملا فرصت داری" تقاضا کنم این پیشنهاد به ظاهر کم اهمیت و کوچک رو، در این زمان، مهمترین چیزی، عظیم ترین حرفی که هرگز کسی جز بابا و مامان با شما نجوا کردند تلقی کنی


بهت احترام میذارم و دوستت دارم آقا رضا
رضا

ناشناس گفت...

آقا رضا داداش مهدی مدتها از سرطان رنج میبرد. مهدی بسیار احساساتی و خیلی عاطفیه. هر کاری برای برادرش کرد تا زنده نگهش داشت. امروز جمعه، برادرزاده مهدی صبح ساعت 8 زنگ زد و گفت مهدی گوشی رو بر نمیداره ، اگر امکان داره هرطوری هست سراغش برم و بیدارش کنم. گفت متاسفانه پدر مهدی فوت کرده. شوکه شدم! فکر کردم هر کس دیگری جز من، بهتره این خبر رو به دکتر بده فکر کردم شاید بخاطر غروری که پیش من داره شاید نتونه، نخواد با اون همه درد پیش من گریه کنه...
کسی رو با تلفن بـیدار پیدا نکردم و درمانده رفتم پیشش، بیدارش کردم جرات نکردم من خبر رو بگم اما مطمئنم از روی نحس من حدس میزد برای برادرش اتفاقی افتاده. حس و قدرتی نداشت از روی تخت بلند بشه. یک ربع طول کشید تا بلند شد زنگ زد خبر رو گفتند
پیش من گریه نکرد آقا رضا

ناشناس گفت...

II.

آقا رضا نظریه های مهم زبان شناسی که زبان شناسی رو شاخه ای از "روانشناسی" می دونند در تئوری و عمل کاملا درستند. این به خاطر تاثیر شگرف و ابدی ست که دانستن و تسلط به هر زبان دیگـه، بر ژرفای ساختار روان و "تکامل فکر" بشر میذاره

ذهن دو زبانه بر اساس تحقیقات، به زبان من و کوتاه، قابلیتی نظیر پردازنده شصت و چهار بیتی، و دو هسته ای در برابر یک ذهن ساده که تنها به زبان مادریش صحبت میکنه پیدا می کنه. من این رو بسیار کوتاه گفتم اما شما تنها یک ساعت به ابعاد عجیبش فکر کنید! این با تصور و اشتیاق عامه برای مفید بودن زبان دوم کاملا متفاوته. بسادگی بسیار مهمتره! زبان دوم باید با زبان مادری کاملا غیر خویشاوند باشند، یعنی نظیر دانستن فارسی و انگلیسی یا مثلا آلمانی و عربی و شرط دوم برای این "آپ گرید" عظیم در ساختار اندیشه بشر، تعیین زمان آموختن از –همین ابتدا- و کودکیست آقا رضا

تسلط در کودکی بسیار سریع حاصل میشه و توان تفکر چند سطحی و -توان حل مسئله- در آدمهای مسلط به دو زبان به وضوح بیش از میانگین آدمهای تک زبانست. وقت رو تلف نکنید رضا کوچولو! چند سی دی آموزش انگلیسی والت دیسنی با گریه و جـیـش تهیه کنید، و کانال تلویزیون نوزادان به انگلیسی، ب ِی بی تی.وی، رو اگر امکان داره گاهی نگاه کنید تا ذهن توسعه پیدا کنه و به انگلیسی اُنس و خو بگیره. نمی خوام در این ساعات نیمه شب وقت شما رو با گفتن جوانب فرعی نظیر اینکه چقدرزبان دوم در همه درجات تحصیلی شما رو یاری خواهد داد تلف کنم. اینکه با چقدر آدمهای دور اما بسیار خوب آشنا خواهید شد، چقدر زیاد خواهید آموخت و متقابل یاد خواهید داد، چقدر بیشتر خواهید فهمید، طبقه بالاتری قرار خواهید گرفت و قدرت حذف و انتخاب شما بیشتر از دیگران خواهد بود، احتمالا وضع مالی بهتری رو در آینده تضمین می کنید، پنجره عظیمی از منابع مکتوب، رسانه ای و علمی برای شما باز خواهد شد، چند ملیون رقیب رو با دانستن تنها یک مهارت پایه کنار میزنید یا.... صحبت کنم

آقا رضا اینرو از من، به تجربه، بپذیرید که یا کسی بسیار زود بر زبان انگلیسی مسلط میشه و یا بقیه عمر همیشه میخواد بشه! من سی سالمه رضا کوچولو و برای شما که صد روز عمر دارید، با سی سال، من مثل یک دایناسور گوشتخوار که برای ژست مظلومیت پاکت خالی شیر گاو رو هنوز روی مـیز غارش نگه میداره هستم، اما همین رضای پیر به سه زبان دیگه مسلطه و میدونه به این کوچولوی دوست داشتنی از چه تدارک کلان و استراتژی بُـردِ بــلند مدتی میگه. من پیشنهادم رو خودم زیستم رضا! بند اول صحبتم اون روز، اگر تضمین سلامت و چیرگی فیزیکی شما بود، امشب اما، پیشنهادم به تـــــــحول هم پای فکری، مثل بالی متقارن که آقا رضا کوچولو رو تا اوج وجودش پرواز خواهد داد و اتفاقا شروع هر دو از همین دوران نوزادی امکان پذیر هست، معطوف بود

این "ارتقاء" اساسی ذهنی و فک انسانی رو آغاز کنید

دعا میکنم خداوند در این راه بـا تـو، پاس بان و هر لحظه در کنارت باشه

ناشناس گفت...

III.


خداوند رو پدر خطاب کن



Go with God Reza &
Good Bye